iBOOD is Europa's grootste one-day deal platform. Elke dag biedt iBOOD vanaf 00:00 een nieuw product aan tegen de allerlaagste internetprijs. Maar je moet er op tijd bij zijn, want de aanbiedingen gelden maximaal 24 uur en zo lang de voorraad strekt.

iBood Reviews

    Klantenservice doet alle moeite om retourkosten niet te vergoeden

    Al 7 jaar trouwe klant geweest bij iBood, maar ben zeer ontevreden en zelfs boos hoe ze een trouwe klant behandelen. Ik zal even vanaf het verhaal vanaf het begin vertellen. Op 4 februari een Philips Avance Keukenmachine gekocht zodat ik mijn vrouw op valentijnsdag kan verassen. Op 7 februari geleverd, maar ik kwam achter dat het alleen maar een dure mixer is en niet een keukenmachine is met vele accessoires. Op de website van iBood kon je namelijk een afbeelding vinden dat suggereert dat er vele accessoires mee wordt geleverd. In de omschrijving staat er ook het volgende: - Met zijn 900 W motor, 4 L roestvrij stalen kom en meerdere accessoires, helpt deze machine je bij elke culinaire uitdaging.
    - Van pizza- tot brooddeeg en van smoothies tot soep, praktisch alles kun je bereiden met deze machine.

    Dus als ik lees dat het een keukenmachine betreft en een afbeelding op de pagina te vinden is met diverse accessoires en tevens de bovengenoemde tekst lees ga ik er van uit dat de accessoires zoals in de afbeelding te zien is, mee is geleverd.

    Nu wilde ik het product terugsturen en binnen 14 dagen is dat ook geen probleem, maar nu krijg ik te horen dat ze de retourkosten niet willen vergoeden. Normaliter hoeven ze dat ook niet te doen en zou ik er geen moeite mee hebben, maar in dit geval ben ik van mening dat door de bovenstaande dwaling enigszins meegaand is met de klant en hiervoor een uitzondering maken. Ik heb diverse malen contact gehad met de klantenservice en zij vroegen mij om bewijsmateriaal waardoor ik van mening ben dat het dwaling betreft en iedere keer als ik bewijsmateriaal leverde proberen zij op allerlei manieren te omzeilen dat ze ook maar niet de retourkosten te vergoeden. Zij gaven o.a. aan dat het te lezen was in de specificaties, maar als ik lekker wordt gemaakt met een mooi plaatje waar vele accessoires te zien en een verleidende tekst in de omschrijving, dan ga ik niet nog eens naar de specificatiepagina kijken.

    Wat is nu 8,60 (aangetekende post) voor hun? Het gaat mij niet eens om het bedrag, maar meer de principe hoe zij een trouwe klant niet tegemoet willen komen en dat zij niet willen toegeven dat de afbeelding en tekst in de omschrijving de indruk geven dat het meer is dan een dure mixer, maar een volwaardige keukenmachine met vele accessoires.

    Wat mij daarna echt nog pissig maakte is dat andere klanten bij een andere aankoop wel hun retourkosten vergoed kregen bij een soortgelijk fout. Het betrof namelijk een Game of Thrones seizoen 1 – 6 bluray box en in een afbeelding (dwaling afbeelding net als bij de Philips Avance keukenmachine) op de pagina gaf de suggestie dat je een mooie box hoes erbij kreeg, maar bij levering kreeg je alleen de losse seizoenen. Nu gaf de klantenservice als smoes dat ze het niet in de specificaties specifiek erbij hadden gezegd dat het om losse seizoenen gaat i.p.v. dat je het in een mooie bluray box hoes krijgt en daarom niet om hetzelfde probleem gaat… zoals ik al zei, ze proberen op ieder mogelijk manier niet tegemoet te komen met de klant.

    Hoe goedkoop de producten ook zijn, de aftersale/ klantenservice bij iBood leven totaal niet met de klant mee en zijn erg klantonvriendelijk. Dus pas op als je ooit met de klantenservice van iBood te maken krijgt.

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Aftersale/ klantenservice is een ramp!!!

    Klantenservice totaal waardeloos

    Op 30 oktober bestelde ik een combi koelkast voor 370 Euro . Levering voorzien rond 7 november door Van Spreuwel Transport . Levering verschoven naar 25 november . Via mail om bevestiging gevraagd daar ik de ganse dag thuis bleef . Geen reactie van het bedrijf op de service verzoeken van het bedrijf . Uiteindelijk reactie na een melding op het forum . Op 15 december werd de bestelling zonder enige reden door het bedrijf geannuleerd . Ondertussen werd reeds een tweede en derde bestelling na een maand door Ibood geannuleerd . Het heeft totaal geen zin om bij dit bedrijf nog een bestelling te plaatsen wanneer zij zonder enige hoffelijkheid en respect voor de klant 4 tot 6 weken na een bestelling , deze zonder enige reden annuleren . Ik schrijf de Belgische en Europese consumenten organisaties aan en dien tevens een klacht bij de economische inspectie in over de manier van werken van dit bedrijf . ....

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Klantenservice een bedrijf onwaardig .

    was fantastisch, is het nu niet meer

    Ik volg ibood al trouw sinds het begin en tot anderhalf jaar geleden altijd goede deals en alles netjes afgehandeld.
    Mijn laatste twee bestellingen daarentegen hoorde ik na betaling niets meer van.
    De eerste heb ik nadat ik erover heb gebeld uiteindelijk nog gekregen.
    De tweede was bestellen op 22 december, verwachte leverdatum 7 januari.
    10 januari, nog niets gehoord, gebeld en het antwoord was dat het erg druk was, stuur dan over de vertraging even een mailtje denk Ik dan.
    Na twee weken nog niets, dus ik heb mijn natrekking , waarna het nog drie weken en twee telefoontjes heeft geduurd toast ik mijn geld terug had.
    Lees ik nu net op het forum dat ze eindelijk geleverd zijn maar dat het een engels model is met een Engelse stekker.

    Ibood is mij kwijt als klant.

    Zwakke punten
    Levering en afspraken nakomen

Bezoek iBood

Schrijf een review